سبک مینیمالیسم در طراحی لباس

سبک مینیمالیسم در طراحی لباس

سبک مینیمالیسم در طراحی لباس

در سبک مینیمالیسم ویژگی هایی مانند نگاه کمینه گرا به لباس  – حذف اضافات و تزیینات   – نگاه یکپارچه و یکدست به لباس  دیده می شود .

 کوکو شنل و جورجیو آرمانی از طراحان این سبک به شمار می روند.هنرمندان مینیمالیست در رشته های دیگر سعی می کنند که از المان های سنتی استفاده نکنند و یک نوع سادگی افراطی در عین جذابیت را در کارهایشان نشان دهند.

در این سبک نوعی رویکرد کلاسیک جدید در دنیاى مد(طراحی مد و لباس) مطرح شده است که با سادگی و وقار و خلوص گرایی و پرهیز از تزئینات همراه بوده این نگاه عمدتاً با نفوذ هنر با عالم طراحى لباس  مطرح شد ضمن این که تکنولوژى رقابت در طرح لباس را به رقابت در پارچه کشاند افزوده شدن اشیا صنعتی به لباس که کاربردی نبودن،در کنار محدودیت برش ها ورنگ در لباس و همچنین پرهیز از خطوط منحنی و استفاده از خطوط مستقیم رویکرد هاى دنیاى مد در بهره گیرى از هنر مینیمالیسم است و در مقابل آن سبک باروک وجود دارد.باروک (به فرانسوی: Baroque)‏ روشی است در هنرهای معماری، نقاشی، موسیقی و مجسمه‌سازی که از اواخر سده ۱۶ (میلادی) در ایتالیا(آموزش طراحی لباس در ایتالیا) آغاز شد و تا اواخر سده ۱۸ (میلادی) در اروپا رواج داشت و سپس در آمریکای مرکزی و جنوبی مورد توجه قرار گرفت. آزادی در طراحی، شمار زیاد شکل‌ها و درآمیختگی آن‌ها از ویژگی‌های این سبک است.

در مینیمالیست از کمترین اکسسوری (کلیپ تصویرسازی اکسسوری) استفاده می شود و شاید استفاده از کمربند بارزترین آن باشد.آن ها از رنگ های خنثی و ملایم ،پارچه های ساده و بدون طرح . همچنین برش های خلاقانه در لباس استفاده می کنند.رنگ هایی که در این سبک از لباس ها استفاده می شود مانند مشکی ، سفید ،کرم و… است.

 

Telegram: Mozhanmod

Instagram: Amozeshgahemozhan

website : sarayemozhan.com

ارسال شده توسط ادمین موژان
آکادمی طراحی و دوخت سرای موژان به آینده ای می اندیشد که در ان تمامی بانوان سرزمین به بابلاترین سطح دانش و مهارت در دنیا دست یابند.

مقالات مرتبط:

بدون نظر

برای ثبت نظر باید وارد شوید